22 Nisan 2014 Salı

Portakallı Muhallebi ve Açılış




  Ve nihayet süper bir heyecanla açılışı yapıyorum. Çok uzun zamandır yemek bloglarını takip ediyorum. Büyük bir keyifle ve iştahla... Saatlerce o blog senin bu blog benim derken iş amacından çıkıp başka bir hal alıyor. Bir tarif aramak için oturduğum bilgisayarın başından doymuş ve yorgun ayrılıyorum. Ve ben artık her blog gezintimde kafamda oluşan 'ben neden bir blog açmıyorum?' sorusunu özgür bırakıyorum. Hadi hayırlısı...
  
  İlk tarifim malzemelerin ve yapılışının basitliğiyle ters orantılı hafif ve lezzetli bir muhallebi. Portakalı saymazsak tam bir yaz tatlısı diyebiliriz. Tarife geçersek...


Malzemeler :

Muhallebi için :
2 su bardağı süt
2 su bardağı su
1 su bardağı toz şeker
4 yemek kaşığı nişasta (tepeleme)  (ben buğday nişastası kullanıyorum)

Portakal sosu için:
2 su bardağı portakal suyu (taze sıkılmış)
2 yemek kaşığı nişasta  (tepeleme)







Yapılışı:

Muhallebi için bütün malzemeyi tencereye alın. 
Topaklanmaması için devamlı karıştırarak, kaynayıp koyu bir kıvam alana kadar pişirin.
Pişen muhallebiyi üzerinde portakallı sosa yer bırakacak şekilde küçük kaplara paylaştırın ve soğumaya bırakın.
Portakallı sos için sıktığınız portakal sularını ve nişastayı bir tencereye alın ve karıştırarak kaynayıp koyulaşana dek pişirin. 
Muhallebinin üzerine dökmeden önce soğumasını bekleyin.
Muhallebinin de soğuk olması gerekiyor. Yeterince soğumadığı zaman sos muhallebinin içine yayılıyor. Bizzat deneyimledim :) 
Tam kıvamına ulaşması için 1 gece buzdolabında bekletin.


Afiyetle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder