20 Haziran 2014 Cuma

Erzincan Lokumu


   

  Çok uzun zamandır görüp, merak edip, denemek istediğim bu lokumları sonunda yaptım ve sayamadığım kadar yedim, bolca da ikram ettim, beğenmeyen çıkmadı. Aslında lokumla uzak yakın alakası olmayan, kek ile kurabiye arasında sıkışmış bir lezzet kendisi. Kurabiyeye biraz daha yakın diyebiliriz. Değişik şekillerde birçok tarif bulabilirsiniz. Ben refikanın tarifini denedim çok da memnun kaldım. 



Malzemeler :

125 gr tereyağı
1 su bardağından 1 parmak eksik sıvı yağ
1 su bardağı toz şeker
2 yemek kaşığı yoğurt
1 yumurta
5 su bardağı un ( az veya çok olabilir)
1 tatlı kaşığı karbonat
1 paket vanilya

Üzeri için pudra şekeri


Yapılışı : 

Tereyağı, sıvı yağ, toz şeker, yumurta ve yoğurdu yoğurun.
2 bardak unu, karbonat ve vanilyayı ekleyin yoğurun.
Kalan unu azar azar ekleyip yoğurmaya devam edin.
Hamurun kıvamı kek hamurundan koyu, kurabiye hamurundan yumuşak olacak.
Hamuru fırın kabına elinizle bastırarak yayın.
180 derece fırında üzeri hafif kızarana kadar pişirin.
Fırından çıkınca biraz dinlendirin ve ılıyınca üzerine pudra şekeri serpin.
Baklava dilimi şeklinde kesin.


Afiyetle...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder