11 Haziran 2014 Çarşamba

Kirazlı Clafoutis


  
  Clafoutis (klafuti) doğum tarihi 19. yüzyıllara dayanan bir Fransız tatlısıymış. Asıl tarif vişneyle ancak bir çok meyveyle yapmak mümkün. Ben en çok vişnenin yakışacağını düşünüyorum. Ekşi-tatlı karışımı her zaman favorim olmuştur.
  
   Elimdeki kirazlarla neler yapabilirim diye dolanırken bu tatlıyla karşılaştım. İsmi çok havalı gelebilir ama öyle çetrefilli bir tatlı değil. Krepin biraz daha kalın ve fırında pişmiş hali gibi düşünebilirsiniz. Hafif bir tatlı. Ve bence kesinlikle ılık tüketilmesi gerekiyor. Damağınızda fırtınalar estirmeyecek belki ama değişiklik iyidir. 




Malzemeler :

Bir büyük kase dolusu kiraz (ben çekirdeklerini çıkarmadım isterseniz çıkarabilirsiniz)
2 yumurta
4 yemek kaşığı toz şeker
3/4 su bardağı süt
1 yemek kaşığı tereyağ
1 paket vanilya
1 su bardağı un
Bir çimdik tuz

Üzerine pudra şekeri



Yapılışı :

Kirazları yıkayıp saplarını ayırın ve yağladığınız fırın kabına koyun.
Yumurta ve şekeri 2-3 dakika çırpın.
Üzerine süt, yumuşamış tereyağı, un, vanilya ve tuzu da koyup çırpın.
Normal kek hamurundan daha sıvı bir kıvamı olacak. 
Karışımı kirazların üzerine dökün.
Önceden ısıtılmış 180 C derece fırında üzeri hafif kızarana kadar pişirin.
Biraz soğuduktan sonra üzerine pudra şekeri serpin.
Tavsiye ılık tüketiniz.


Afiyetle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder