1 Mayıs 2014 Perşembe

Fincanda Kek


  
   Bunlar minnacık lokmalık kekler. Hem de fırında değil tencerede piştiler. Geçen gün annem yapıp getirdiğinde 'tencerede kek mi olur yea' deyip tadına bakmak için açtığım paketi geriye iki tanecik bırakarak kapattım.

  Orijinal tarifte süt kullanılmış ama ben sütüm olmadığı için yoğurtla denedim. Öyle de güzel böyle de güzel. Seçim size kalmış. Benim fincanlar standart fincanlardan çok az daha büyük ve sekiz fincan kek çıktı. Sekiz kişiliktir diyemiyorum çünkü bir tanesi benim dişimin kovuğuna yetmiyor :) Deneyin kaç kişiyle paylaşacağınıza siz karar verin.
  



 Malzemeler :

1 yumurta
1 fincan toz şeker
1 fincan sıvı yağ
1 fincan süt (ya da yoğurt)
1,5 fincan un
Yarım paket kabartma tozu
1 yemek kaşığı kakao
1 yemek kaşığı hindistan cevizi




Yapılışı :

Şeker ve yumurtayı şeker eriyene kadar bir süre yüksek devirde çırpın.
Süt ve yağı ekleyin bu sefer düşük ayarda, malzemeler karışana kadar çırpın.
En son un, kabartma tozu, kakao ve hindistan cevizini ekleyin ve malzemeler dağılana kadar karıştırın.  
Fincanların hepsini tek tek bir fırça yardımıyla yağlayın.
Kek hamurunu yağladığınız fincanların yarısına kadar doldurun.
Geniş bir tencereye fincanlarınızı yerleştirin ve tencereyi fincanların yarısına gelecek şekilde soğuk suyla doldurun.

                           Keklerin pişmeden önce tencere içinde son halleri.



Tencerenin üzerine bir bez örtün ve kapağı bezin üzerine kapatın.
Kaynamaya başladıktan sonra kısık ateşte pişirin. 
Yaklaşık 15 dk içinde kekleriniz pişmiş olacaktır.
Kapağı kaldırıp kontrol edebilirsiniz. Keklerinize bıçak veya kürdan batırdığınızda temiz çıkıyorsa pişmiş demektir.


Afiyetle... 

1 yorum:

  1. Vavvvvvv ilk defa duyuyorum ve goruyorum denemek icin can atiyorum goruntuuuuu harikaaaa yaninda bi fincan kahve ile lezzetin zirvesi ;) tesekkurler

    YanıtlaSil