15 Mayıs 2014 Perşembe

Zeytinli Rulo Açma


   Klasik açma hamurundan yaptım bu ruluoları. Gecenin bir yarısı aceleden bir hışımla yoğurdum hamuru. Tam üstünü kapatıcam bi de baktım bardakta yağ öylece duruyor. Eklesem mi eklemesem mi derken döktüm hamurun üzerine. Toparlamak zor oldu biraz. Neyse sonuç fena olmadı. Pişerken eve yayılan zeytin kokusu ise mutluluk verici.   



 
Malzemeler : 

1 su bardağı ılık süt
1 su bardağı ılık su
1/2 su bardağı sıvı yağ
1 paket kuru maya
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı toz şeker
5-6 bardak un

Arası için :

Zeytin veya zeytin ezmesi (ben zeytinlerin çekirdeklerini çıkarıp rondodan geçirdim)
Margarin




Yapılışı :

Büyük bir kaba unu koyun ve ortasını açın.Tuzu kenara dökün.
Ortaya mayayı,şekeri, ılık süt ve suyu koyup mayayı eritin. Yağı da ekleyip yoğurun.
Ele yapışmayan bir hamur olacak.
Un miktarını yaklaşık olarak verdim ama  siz yinede kontrollü ekleyin.
Hamuru top şekline getirin, üzerine bir bez örtün veya kabın üzerine temiz bir poşet geçirebilirsiniz.
Yarım saat mayalanmaya bırakın. Yarım saat sonra hamurunuz iki katına çıkmış olacak.
Mayalanmış hamurdan büyük parçalar koparıp merdaneyle uzunlamasına açın.
Üzerine yumuşamış margarinden sürün ve hazırladığınız zeytinleri hamurun üzerine yayın.
Uzun bir rulo yapıp dört parmak kalınlığında parçalara ayırın.
Üzerlerine yumurta sarısı sürüp 180 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirin.


Afiyetle... 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder