20 Mayıs 2014 Salı

Islak Kek


  
   Ani gelen misafir tatlım bu benim. Kek demiyorum çünkü benim nazarımda tatlıdır kendisi. Kaç kere yaptığımın haddi hesabı yok o derece. Kakao sevenler deneyin!




Malzemeler : 

1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı süt
1,5 su bardağı toz şeker
1 paket kakao (50gr)
1 paket vanilya
1,5 su bardağı un
2 yumurta
1 paket kabartma tozu


Yapılışı : 

Süt, sıvı yağ, şeker, kakao ve vanilyayı bir kabın içerisinde karıştırın.
Bu karışımdan 1 su bardağı ayırın. Bu kekin üzeri için.
Kalanın içine yumurtaları ekleyin ve çırpın.
Unu ve kabartma tozunu da ekleyip un karışana kadar karıştırın.
Yağladığınız borcama dökün (ben orta boy yuvarlak borcam kullandım) ve daha önce ısıttığınız 180 derece fırında pişirin.
Kek kabarana kadar fırının kapağını açmayın kekiniz söner.
Kürdan veya bıçak batırdığınızda temiz çıkıyorsa pişmiş demektir.
Fırından aldığınız keki sıcakken dilimleyin ve üzerine ayırdığınız sosu dökün.
Daha ıslak olmasını isterseniz ayırdığınız sosun içine bir miktar daha süt ve sıvı yağ ekleyerek sos miktarını arttırabilirsiniz.


Afiyetle...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder