21 Mayıs 2014 Çarşamba

Pazılı Köy Böreği



   Ben şuan bu yazıyı yazarken zavallı midem de yediğim börekleri sindirmeye çalışıyor. Biraz fazla yüklendim galiba. Bu börek de pek çok şey gibi annemden öğrendiğim mükemmel bir lezzet. Ve nedense her yediğimizde eskiler yad edilir.
  
   Pazıyı duymayan bilmeyen vardır mutlaka. Ispanak benzeri bir sebze kendisi, ıspanakgillerden yani. Ispanağın pazıya göre daha baskın bir aroması var. Ispanak sevmeyen eşiniz dostunuz, çoluğunuz çocuğunuz varsa bir de pazıyı deneyin derim. Gerçi pazarda veya markette hiç rastlamadım ya da ben dikkat etmedim, aramadım bilemiyorum. 

   Benim pazılar ananemin bahçesinden. Sırf bu börek için topladım ellerimle. İşte dalında taze pazılar...



      Bu arada böreğin yanına tavsiyem bir büyük bardak soğuk ayrandır. Şimdiden afiyet olsun.



Malzemeler : 

1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı su
3-4 su bardağı un
2 çay kaşığı karbonat
1 çay kaşığı tuz

İç malzeme:
1 demet pazı
1 orta boy soğan
1 yemek kaşığı salça



Yapılışı :

Pazıları bol suyla yıkayıp ince ince doğrayın.
Soğanı küp küp doğrayıp yağda kavurun. Salçayı da ekleyip 1-2 dakika daha kavurduktan sonra doğradığınız pazıların üzerine dökün ve biraz tuz ekleyin. Elinizle pazıların suyu çıkana kadar yoğurun.
Hamur için bütün malzemeyi karıştırıp yoğurun. Un miktarı değişebilir. Elinize yapışmayan ve çok yumuşak olmayan bir hamur elde edeceksiniz. 
Ben iki orta boy tavada pişirdim. Bunun için hamuru dörde böldüm (dört beze).
Eğer isterseniz büyük bir tepside de pişirebilirsiniz. 
Bezeleri çok ince olmayacak şekilde tavanızın boyutuna göre açın. (Mantı hamurundan kalın olacak)
 Yağladığınız tavaya açtığınız hamuru koyun ve üzerine pazılı harçtan yayın ve onun üzerine de diğer açtığınız hamuru koyun.
Kısık ateşte her yeri eşit kızarana kadar pişirin. Daha sonra spatula yardımıyla diğer tarafını çevirin ve yine aynı şekilde pişirin. 


Afiyetle...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder